Debut

Hej! Helgen har varit lyckad på alla vis! I lördags kväll var jag ner till Marholmen och åt middag och hade det mys med Maria och några fler!
 
Det blev tidigt för min del dock för igår var det debut för Nemo i utställningsringen! Vi åkte tidigt och det blev en hel del väntan, vädret var ok. Det regnade inte men jisses vad med LERA! Överallt! Utställningsringarna var inte roliga att gå in i, speciellt inte med en långhårig VIT hund! Men det gick bra, Nemo fick HP och blev BIR, i finalen blev han BIS 4:a i konkurrens med 25 andra hundar så det var jätte roligt! :-)
 
Jag var lite nervös i finalen eftersom jag fick gå först och detta var ju min första utställning så jag kände mig lite som en grönjöling men jag fick bra "coaching" av Carola utanför ringen och det gick ju alla tiders! Nemo var helt slut i går kväll, det blev en lång dag och mycket liv och rörelse med hundar och människor på utställningen. Han skötte sig utmärkt både i ringen och utanför så belöningen fick bli ett märgben som han gnager på än! Nu är vi iaf uppvärmda inför SGVK's officiella om två veckor!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :